Terug naar aanbod
Medium_voorkant Medium_r_dam-delfseplein_27-003 Medium_r_dam-delfseplein_27-005 Medium_r_dam-delfseplein_27-059 Medium_r_dam-delfseplein_27-002 Medium_r_dam-delfseplein_27-004 Medium_r_dam-delfseplein_27-009 Medium_r_dam-delfseplein_27-029 Medium_r_dam-delfseplein_27-034 Medium_r_dam-delfseplein_27-040 Medium_r_dam-delfseplein_27-058 Medium_r_dam-delfseplein_27-042 Medium_r_dam-delfseplein_27-052 Medium_r_dam-delfseplein_27-047 Medium_r_dam-delfseplein_27-053 Medium_12e_verdieping_bewerkt

Central Post
Delftseplein 30M, 3013AA Rotterdam


Kantoor

Metrage 1.006 m²
Type aanbod Huur
Huur prijs € 195,09,- per m²
Parkeerplaatsen 9


Foto-renedegilde-070

Mark van den Heuvel

partner / makelaar

mhe@mik.nl

010-4530303

Bezichtiging inplannen

Algemeen.
Central Post is een kenmerk van de wederopbouwperiode van Rotterdam. Het voormalige PTT-postgebouw aan het Delftseplein in Rotterdam, naar ontwerp van de gebroeders Kraaijvanger, werd tussen 1954 en 1958 gerealiseerd, direct naast het Centraal Station. Het gebouw was tot 1992 één van de grootste PTT-postsorteercentra van het land, waar speciale posttreinen via de achterzijde van het gebouw konden worden in- en uitgeladen. Na het sluiten van het sorteercentrum heeft het gebouw jaren leeggestaan. Sinds 2005 is er nieuw leven geblazen in het gebouw door het duurzaam te herontwikkelen. Het monument is in ere hersteld en is momenteel het meest duurzame monument van Nederland met een Greencalc Label A!
Het gebouw heeft 16 verdiepingen in plaats van de bestaande zeven en twee nieuwe parkeerkelders. In totaal is het gebouw 40.000 m² v.v.o. groot. Twee kelderlagen en het voormalige perron geven ruimte aan circa 243 parkeerplaatsen.


Locatiegegevens.
Central Post maakt onderdeel uit van Rotterdam Central District, het nieuwe internationale zakencentrum rond het Centraal Station van Rotterdam. Door de ligging van Central Post, direct aan het Centraal Station van Rotterdam, zijn alle vormen van openbaar vervoer voor handen. Met de HSL lijn kost het slechts 23 minuten om naar Schiphol en 30 minuten om naar Antwerpen te reizen.

De tram-, metro- en bushaltes bevinden zich op slechts 100 meter afstand, deze bedienen onder andere de stad Rotterdam. Voor vervoer in de regio is er de RandstadRail. De RandstadRail verbindt Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam direct met elkaar.

Met de HSL kost het slechts 23 minuten om naar Schiphol en 30 minuten om naar Antwerpen te reizen. Brussel ligt op een uur afstand.
Rotterdam Airport is op enkele (auto)minuten afstand van Central Post gelegen. Hiervandaan zijn in zeer korte tijd belangrijke bestemmingen in Europa bereiken. U kunt bijvoorbeeld in een uur in Londen zijn. Hoewel Central Post in het hart van de stad ligt, is het zeer goed bereikbaar met de auto. Binnen slechts 5 minuten bent u vanaf de ring op de locatie.


Indeling.
Voor verhuur is momenteel nog 1.006 m² kantoorruimte beschikbaar gelegen op de
12e verdieping - Oostzijde.


Parkeren
Voor verhuur zijn 9 parkeerplaatsen beschikbaar welke deels (6 parkeerplaatsen) zijn gesitueerd in de onder het gebouw gelegen en daartoe behorende parkeergarage en deels (3 parkeerplaatsen) op het achter het kantoorgebouw gelegen aan daartoe behorende afgesloten parkeerperron.


Voorzieningen.
Kantoorgebouw Central Post biedt haar gebruikers:
- representatieve centrale entreehal met bemande receptie (West-entree);
- computervloer voorzien van vloerpotten t.b.v. data en elektra;
- 4 personenliften per entree, waarvan 1 gecombineerde personen-/goederenlift;
- luchtbehandelingsinstallatie met klimaatplafonds of inductie-units;
- gescheiden dames- en herentoiletgroep en een minder valide toilet per verdieping;
- systeemplafonds met beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
- centrale verwarmingsinstallatie middels stadsverwarming;
- algemene verlichting en noodverlichting;
- centrale brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
- toegangscontrole middels een key-tag systeem.

In aanvulling hierop wordt de beschikbare kantoorruimte in huidige “turn-key” staat, opgeleverd inclusief de navolgende in het gehuurde aanwezige uitermate hoogwaardige inrichtingscomponenten, te weten onder andere:
- representatieve entree;
- aanwezige vloerbedekking;
- aanwezige glazen scheidingswanden voorzien van taats deuren;
- met hout afgewerkte middenzone voorzien van vergadervertrekken, koffiecorners, en stilte werkplekken;
- aanwezige ICT infrastructuur voorzien van gekoelde serverruimte en CAT6 databekabeling.

Voornoemde voorzieningen zijn door de vertrekkend huurder in het gehuurde aangebracht en worden ter overname aangeboden. Tevens behoord het tot de mogelijkheden om het meubilair over te nemen. Overnamesom nader overeen te komen.


Voorwaarden en condities.
Huurprijs (prijspeil 1 januari 2017)
Kantoorruimte
€ 195,09 per m² per jaar, te vermeerderen met servicekosten en omzetbelasting.

Parkeren
€ 1.820,83 per plaats per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting.


Huurtermijn
5 jaar.


Oplevering
In overleg, op korte termijn mogelijk.


Voorschot servicekosten
€ 31,43 per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met btw als verrekenbaar voorschot. De leveringen en diensten omvatten onder meer:
- kosten van verbruik, servicecontract en (preventief en correctief) onderhoud van het centraal verwarmingssysteem;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de lift(en);
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de luchtbehandelingsinstallatie;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van het hydrofoor systeem;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de warm water installatie;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van gebouw gebonden brandveiligheidssystemen en brandblusmiddelen;
- kosten van verbruik, servicecontract en (preventief) onderhoud van de glazenwasinstallatie (indien van toepassing);
- kosten van verbruik van water inclusief vastrecht;
- levering van hygiënische artikelen in de algemene ruimten;
- ongediertebestrijding;
- bemanning van de receptie;
- huismeester;
- opening- en sluitronde door een externe beveiligingsorganisatie;
- onderhoud van de toegangspaden naar de entree en de parkeergarage;
- onderhoud, inspectie en elektriciteitsverbruik van het luchtbehandelingssysteem in de gemeenschappelijke ruimte;
- onderhoud, verlichting, inclusief de vervanging van lampen en buizen alsmede verwarming in de algemene ruimten, zoals de hallen, trappenhuizen, liften, vuilcontainerruimte, de fietsenstalling en de parkeergarage etc.;
- idem met betrekking tot de deuren en toegangsinstallaties;
- idem met betrekking tot het huistelefooninstallatie;
- wassen van de ramen aan de buitenzijde behorende tot de gehuurde ruimten;
- schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte;
- huur van vuilcontainer / afvalverwerking;
- glasverzekering van alle gevelruimten in het casco gehuurde dienende tot lichtdoorlating;
- glasverzekering van alle glasruiten dienden tot lichtdoorlating in de algemene ruimten;
- diverse algemeen;
- verlenen van diensten op verzoek van huurder (optioneel);
- keuring en certificeringsrapportage;
- 5% administratiekosten over het de hiervoor vermelde leveringen en diensten.

In het pakket leveringen en diensten is niet begrepen het individuele elektraverbruik.
Verhuurder zal voor het individuele elektraverbruik per kwartaal een voorschot van
€ 11,-- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting in rekening brengen. Het voorschot servicekosten wordt jaarlijks verrekend op basis van nacalculatie middels een gespecificeerd overzicht van de werkelijk gemaakte kosten.


Huurgarantie
Voor oplevering van de ruimte dient huurder een huurgarantie te verstrekken ter grootte van een betalingsverplichting van minimaal 3 maanden inclusief btw.


Huurprijsherziening
Jaarlijks op 1 mei, voor het eerst op 1 mei 2019, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).


BTW
Over de huurprijs zal btw in rekening worden gebracht. Indien btw niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijzen.


Huurovereenkomst
Er zal gewerkt worden langs de lijnen van een standaard huurcontract, zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) model juli 2015. Het betreft een onderhuursituatie.


Algemeen.
Deze vrijblijvende en globale informatie met betrekking tot voormeld onroerend goed is met zorg samengesteld, maar voor de juistheid ervan kan door De Mik Bedrijfshuisvesting B.V. geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch kan aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.

Algemeen.
Central Post is een kenmerk van de wederopbouwperiode van Rotterdam. Het voormalige PTT-postgebouw aan het Delftseplein in Rotterdam, naar ontwerp van de gebroeders Kraaijvanger, werd tussen 1954 en 1958 gerealiseerd, direct naast het Centraal Station. Het gebouw was tot 1992 één van de grootste PTT-postsorteercentra van het land, waar speciale posttreinen via de achterzijde van het gebouw konden worden in- en uitgeladen. Na het sluiten van het sorteercentrum heeft het gebouw jaren leeggestaan. Sinds 2005 is er nieuw leven geblazen in het gebouw door het duurzaam te herontwikkelen. Het monument is in ere hersteld en is momenteel het meest duurzame monument van Nederland met een Greencalc Label A!
Het gebouw heeft 16 verdiepingen in plaats van de bestaande zeven en twee nieuwe parkeerkelders. In totaal is het gebouw 40.000 m² v.v.o. groot. Twee kelderlagen en het voormalige perron geven ruimte aan circa 243 parkeerplaatsen.


Locatiegegevens.
Central Post maakt onderdeel uit van Rotterdam Central District, het nieuwe internationale zakencentrum rond het Centraal Station van Rotterdam. Door de ligging van Central Post, direct aan het Centraal Station van Rotterdam, zijn alle vormen van openbaar vervoer voor handen. Met de HSL lijn kost het slechts 23 minuten om naar Schiphol en 30 minuten om naar Antwerpen te reizen.

De tram-, metro- en bushaltes bevinden zich op slechts 100 meter afstand, deze bedienen onder andere de stad Rotterdam. Voor vervoer in de regio is er de RandstadRail. De RandstadRail verbindt Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam direct met elkaar.

Met de HSL kost het slechts 23 minuten om naar Schiphol en 30 minuten om naar Antwerpen te reizen. Brussel ligt op een uur afstand.
Rotterdam Airport is op enkele (auto)minuten afstand van Central Post gelegen. Hiervandaan zijn in zeer korte tijd belangrijke bestemmingen in Europa bereiken. U kunt bijvoorbeeld in een uur in Londen zijn. Hoewel Central Post in het hart van de stad ligt, is het zeer goed bereikbaar met de auto. Binnen slechts 5 minuten bent u vanaf de ring op de locatie.


Indeling.
Voor verhuur is momenteel nog 1.006 m² kantoorruimte beschikbaar gelegen op de
12e verdieping - Oostzijde.


Parkeren
Voor verhuur zijn 9 parkeerplaatsen beschikbaar welke deels (6 parkeerplaatsen) zijn gesitueerd in de onder het gebouw gelegen en daartoe behorende parkeergarage en deels (3 parkeerplaatsen) op het achter het kantoorgebouw gelegen aan daartoe behorende afgesloten parkeerperron.


Voorzieningen.
Kantoorgebouw Central Post biedt haar gebruikers:
- representatieve centrale entreehal met bemande receptie (West-entree);
- computervloer voorzien van vloerpotten t.b.v. data en elektra;
- 4 personenliften per entree, waarvan 1 gecombineerde personen-/goederenlift;
- luchtbehandelingsinstallatie met klimaatplafonds of inductie-units;
- gescheiden dames- en herentoiletgroep en een minder valide toilet per verdieping;
- systeemplafonds met beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
- centrale verwarmingsinstallatie middels stadsverwarming;
- algemene verlichting en noodverlichting;
- centrale brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
- toegangscontrole middels een key-tag systeem.

In aanvulling hierop wordt de beschikbare kantoorruimte in huidige “turn-key” staat, opgeleverd inclusief de navolgende in het gehuurde aanwezige uitermate hoogwaardige inrichtingscomponenten, te weten onder andere:
- representatieve entree;
- aanwezige vloerbedekking;
- aanwezige glazen scheidingswanden voorzien van taats deuren;
- met hout afgewerkte middenzone voorzien van vergadervertrekken, koffiecorners, en stilte werkplekken;
- aanwezige ICT infrastructuur voorzien van gekoelde serverruimte en CAT6 databekabeling.

Voornoemde voorzieningen zijn door de vertrekkend huurder in het gehuurde aangebracht en worden ter overname aangeboden. Tevens behoord het tot de mogelijkheden om het meubilair over te nemen. Overnamesom nader overeen te komen.


Voorwaarden en condities.
Huurprijs (prijspeil 1 januari 2017)
Kantoorruimte
€ 195,09 per m² per jaar, te vermeerderen met servicekosten en omzetbelasting.

Parkeren
€ 1.820,83 per plaats per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting.


Huurtermijn
5 jaar.


Oplevering
In overleg, op korte termijn mogelijk.


Voorschot servicekosten
€ 31,43 per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met btw als verrekenbaar voorschot. De leveringen en diensten omvatten onder meer:
- kosten van verbruik, servicecontract en (preventief en correctief) onderhoud van het centraal verwarmingssysteem;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de lift(en);
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de luchtbehandelingsinstallatie;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van het hydrofoor systeem;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van de warm water installatie;
- kosten van verbruik, servicecontract en klein (preventief en correctief) onderhoud van gebouw gebonden brandveiligheidssystemen en brandblusmiddelen;
- kosten van verbruik, servicecontract en (preventief) onderhoud van de glazenwasinstallatie (indien van toepassing);
- kosten van verbruik van water inclusief vastrecht;
- levering van hygiënische artikelen in de algemene ruimten;
- ongediertebestrijding;
- bemanning van de receptie;
- huismeester;
- opening- en sluitronde door een externe beveiligingsorganisatie;
- onderhoud van de toegangspaden naar de entree en de parkeergarage;
- onderhoud, inspectie en elektriciteitsverbruik van het luchtbehandelingssysteem in de gemeenschappelijke ruimte;
- onderhoud, verlichting, inclusief de vervanging van lampen en buizen alsmede verwarming in de algemene ruimten, zoals de hallen, trappenhuizen, liften, vuilcontainerruimte, de fietsenstalling en de parkeergarage etc.;
- idem met betrekking tot de deuren en toegangsinstallaties;
- idem met betrekking tot het huistelefooninstallatie;
- wassen van de ramen aan de buitenzijde behorende tot de gehuurde ruimten;
- schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte;
- huur van vuilcontainer / afvalverwerking;
- glasverzekering van alle gevelruimten in het casco gehuurde dienende tot lichtdoorlating;
- glasverzekering van alle glasruiten dienden tot lichtdoorlating in de algemene ruimten;
- diverse algemeen;
- verlenen van diensten op verzoek van huurder (optioneel);
- keuring en certificeringsrapportage;
- 5% administratiekosten over het de hiervoor vermelde leveringen en diensten.

In het pakket leveringen en diensten is niet begrepen het individuele elektraverbruik.
Verhuurder zal voor het individuele elektraverbruik per kwartaal een voorschot van
€ 11,-- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting in rekening brengen. Het voorschot servicekosten wordt jaarlijks verrekend op basis van nacalculatie middels een gespecificeerd overzicht van de werkelijk gemaakte kosten.


Huurgarantie
Voor oplevering van de ruimte dient huurder een huurgarantie te verstrekken ter grootte van een betalingsverplichting van minimaal 3 maanden inclusief btw.


Huurprijsherziening
Jaarlijks op 1 mei, voor het eerst op 1 mei 2019, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).


BTW
Over de huurprijs zal btw in rekening worden gebracht. Indien btw niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijzen.


Huurovereenkomst
Er zal gewerkt worden langs de lijnen van een standaard huurcontract, zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) model juli 2015. Het betreft een onderhuursituatie.


Algemeen.
Deze vrijblijvende en globale informatie met betrekking tot voormeld onroerend goed is met zorg samengesteld, maar voor de juistheid ervan kan door De Mik Bedrijfshuisvesting B.V. geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch kan aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.

Medium_voorkant Medium_r_dam-delfseplein_27-003 Medium_r_dam-delfseplein_27-005 Medium_r_dam-delfseplein_27-059 Medium_r_dam-delfseplein_27-002 Medium_r_dam-delfseplein_27-004 Medium_r_dam-delfseplein_27-009 Medium_r_dam-delfseplein_27-029 Medium_r_dam-delfseplein_27-034 Medium_r_dam-delfseplein_27-040 Medium_r_dam-delfseplein_27-058 Medium_r_dam-delfseplein_27-042 Medium_r_dam-delfseplein_27-052 Medium_r_dam-delfseplein_27-047 Medium_r_dam-delfseplein_27-053 Medium_12e_verdieping_bewerkt